Where's My Water? 2 Review

Friday 13 Sep, 2013 om 12:58 door Marcel Bank
Where's My Water? 2

Disney gebruikt voor Where's My Water? 2 grotendeels dezelfde succesvolle en dan ook uitgemelkte formule van Where's My Water? (€ 1,99). Het enige grote verschil is dat er nu een poging is gemaakt om het spel om te zetten naar een freemium model, iets wat té makkelijk fout kan gaan.

Wat meteen een behoorlijke irritatie opleverde was dat Where's My Water? 2 continue crashte naar het beginscherm. Spelende op de nieuwste iPad was hiervan afkomen niet mogelijk. Ik bedacht me zelfs nog dat het te maken zou kunnen hebben met het niet inloggen met Facebook, maar zelfs na dat tegen mijn wil in te hebben gedaan bleef het doorgaan.

Where's My Water? 2 heeft zeer leuke puzzels te bieden en al het negatieve wordt dan ook alleen veroorzaakt door het freemium model en gecrash.

De puzzels zijn zoals vanouds weer vermakelijk met als grootste uitdaging alle eendjes te pakken te krijgen zonder een fout te maken door bijvoorbeeld iets teveel prut weg te halen. Mocht je iets fout doen en opnieuw beginnen dan wordt je na dit iets te vaak gedaan te hebben een hint in je strot gedrukt, als je deze dan niet wilt gebruiken zul je de app moeten afsluiten, een "nee dank je" optie zou niet erg zijn. Maar sowieso vind ik het hint systeem niets bij een puzzelspel als deze, het is namelijk niet dermate moeilijk dat je er ooit vast komt te zitten, het lastigste is de voorzichtigheid waarmee je prut of steen weghaalt.

Where's My Water? 2 beloofd meer dan 100 levels maar dit zijn voornamelijk herhalingen van een bepaald level. Zo verdien je 3 eendjes om iets uit te spelen, daarna kan je het nogmaals spelen met bijvoorbeeld het doel rots weg te halen en schakelaars ontwijken, of eendjes ontwijken, of de wereld wordt omgedraaid, enzovoorts. Door genoeg eendjes te verdienen speel je een volgend stuk van het spel vrij, en zo uiteindelijk ook nieuwe omgevingen. De nieuwe omgevingen beginnen met een leuk filmpje die overigens helaas niet voor een retina iPad bedoeld zijn.

Het klinkt op het crashen na nog redelijk, maar het addertje onder het gras van het freemium spelen is dan ook energie. Je hebt een bepaalde energie die naarmate je een level begint leeg loopt, eenmaal leeg zul je moeten wachten of je Facebook vrienden lastig vallen. De andere optie voor meer energie is even €14,99 neerleggen. Ook zit de applicatie vol bonussen en power-ups die te koop zijn, maar die heb je niet echt nodig. De prijzen hiervoor zijn €2,69 voor een klein pakket met een paar hints en power-ups, een groter pakket kost €8,99.

De puzzels in Where's My Water? 2 zijn als vanouds weer leuk, maar het gecrash en de belachelijke prijs van energie of de noodzaak vrienden lastig te vallen valt mij vies tegen. Gelukkig heffen deze 2 elkaar wel gedeeltelijk op, terwijl je gecrasht bent loopt je energie namelijk toch weer op. Desalniettemin voor een puzzeltje of 2-3 per dag is een download zeker aan te raden! Wil je meer, wacht dan op even tot de fouten uit het spel zijn en hopelijk ook de neiging Facebook te verplichten.

Beoordeling: 2.5 / 5
  • Where's My Water? 2 iPad app afbeelding 1
  • Where's My Water? 2 iPad app afbeelding 2