Cut the Rope: Time Travel Review

Saturday 20 Apr, 2013 om 20:22 door Marcel Bank
Cut the Rope: Time Travel GOLD

Het geliefde Om Nom personage is terug in Cut the Rope: Time Travel, waar hij per ongeluk wordt meegenomen door een tijdmachine en zo aan een avontuur door tijd en ruimte begint. Mocht je niet bekend zijn met de Cut the Rope serie dan draait het om het voeren van een snoep verslindend, maar schattig, monstertje. Dit wordt voornamelijk gedaan door touwtjes door te snijden en allerlei elementen uit het speelveld te gebruiken.

Om Nom wordt elk eerste level van de 6 verschillende omgevingen op het speelveld naast zijn voorouder gezet. Zodra 1 van de 2 personages, Om Nom of voorvader, een snoepje binnen krijgt valt deze in slaap en reageert dan ook niet meer op een ander snoepje. Oftewel, het is voor voltooiing van het level noodzakelijk dat beide monden snoep naar binnen hebben gekregen.

Cut the Rope: Time Travel brengt Om Nom terug door de tijd en zit weer vol unieke en leuke uitdagingen om het schattige monstertje gevoerd te krijgen.

Elke omgeving heeft vervolgens 15 levels uit te spelen en wordt beëindigd door een YouTube filmpje die helaas nog niet allemaal beschikbaar zijn. De omgevingen verschillen van Middeleeuwen tot het stenen tijdperk en elk komt met hun eigen unieke uitdagingen. Zo heeft het oude Egypte bijvoorbeeld stenen die om te draaien zijn. Op het eerste gezicht is Om Nom's voorvader niet te zien, om deze vervolgens tevoorschijn te krijgen door een snoepje langs een steen te krijgen. Maar natuurlijk zijn ook de oude bekende uitdagingen en puzzel elementen zoals trampolines, blaaskussens, e.d. terug te vinden.

De uitdaging om 3 sterren binnen te krijgen ligt in tegenstelling tot voorgaande titels niet erg hoog, maar de opbouw van de puzzels maken dit al snel goed. Het spel zelf zal ook binnen een uur of 2 uitgespeeld kunnen worden, vooral door fans van voorgaande delen, maar gelukkig komt Zeptolab binnenkort al met meer levels en als ik kijk naar het origineel, zal er over content ook in Cut the Rope: Time Travel weinig te klagen vallen. Grafisch ziet het er weer top uit en draait ook soepel op oudere iOS apparaten. Een aanrader om erbij te nemen!

• Cut the Rope: Time Travel GOLD iPad app afbeelding 1
  • Cut the Rope: Time Travel GOLD iPad app afbeelding 2
  • Cut the Rope: Time Travel GOLD iPad app afbeelding 3