Kinectimals Review

Saturday 17 Dec, 2011 om 21:08 door Marcel Bank

Rond deze drukke tijd van het jaar is het altijd leuk om wat ontspannende spellen te hebben. Hier biedt ook Microsoft uitkomst met Kinectimals, origineel een Kinect spel voor de Xbox 360, nu ook voor iOS. Beide hebben is ook niet slecht, je krijgt namelijk de mogelijkheid om de iOS kinectimal te importeren naar je Xbox en vice versa. Als bonus krijg je hier 5 extra welpjes voor.

Het eerste wat opvalt bij Kinectimals is hoe schattig de tijgers ogen. Grafisch is het een pracht om te zien en je krijgt meteen de neiging om je tijger, cheeta of wat voor dier je ook selecteert te aaien en er mee te spelen. Ook reageert het spel zeer goed op elke actie. De controls voelen intuïtief aan, bijvoorbeeld kan je met een veeg omhoog de welp laten springen, erop tappen kun je inzoomen zodat je het aaien. Alles draait soepel en reageert snel. Iets wat een behoorlijke prestatie is voor een port van een console game.

Microsoft heeft Kinectimals van de Xbox naar iOS gebracht en verbazingwekkend genoeg is het zeer goed uitgepakt.

Natuurlijk kan het niet perfect zijn, maar Kinectimals komt wel in de buurt. Het grote minpunt is de gebruikersinterface. Er zijn iconen die weinig betekenis hebben en er wordt ook niet aangegeven wat het is dat je eigenlijk moet doen. Waar de meeste iOS apps een goede tutorial hebben blijft het in Kinectimals angstig stil, terwijl deze er bij de Xbox versie wel in zit. Het is dus een kwestie van zelf op onderzoek uitgaan om te ontdekken wat er precies moet gebeuren om verder te komen. Uiteindelijk komt het neer op puntjes verdienen waardoor je levels omhoog kunt gaan.

Als leuke extra zit Kinectimals vol met mini-games om met je nieuwe huisdier op het eiland Lemuria te doen, bijvoorbeeld ballen gooien of touwtje springen. Deze spelletjes zijn gericht op kinderen, als oudere heb je ze behoorlijk snel gezien en draait het eigenlijk alleen nog om het grafisch schoon. Voornamelijk omdat deze uitdagingen zeer makkelijk zijn, natuurlijk is het een optie je eigen score te blijven verbeteren maar dat kan snel enkele uren duren, de mist ingaan is namelijk erg moeilijk.

Dit spel is ideaal als je op zoek bent naar een kameraadje om kinderen bezig te houden of zelf af en toe ontspannen op de bank een balletje wilt gooien. Het is geen spel dat enige moeite kost. Tamagotchi is er niets bij en als port zit het zeer goed in elkaar en daar kan menig bedrijf dat console of pc games naar iOS port wat van leren.

1.0