Spice Bandits Review

Thursday 2 Feb, 2012 om 15:27 door Marcel Bank

Spice Bandits, ook wel bekend als Spice Invaders, van Chillingo is een net uitgebrachte Tower Defense game. Waar het hier om draait is als aarde binnengedrongen Space Pirates met krachtige wapens je basissen te verdedigen tegen aardlingen. De rollen zijn dus omgedraaid en beide kanten staan niet stil, zo spelen de gevechten zich over de gehele wereld af.

Sudden Death Spice Bandits

Spice Bandits komt met 55 verschillende levels, onderverdeeld in 5 omgevingen. Deze levels hebben ook nog eens 5 modi waaronder enkele multiplayer, maar zo is er bijvoorbeeld 'Sudden Death', komt er iets aan je basis ben je meteen af. Overigens kan het ook verplicht worden eerst in een andere modus dan 'Normal' te spelen, bij deze modus heeft je basis gewoon hitpoints waar je pas af bent als deze helemaal kapot is geschoten. Elk level ziet er uniek en mooi uit en is het zaak een juiste strategie te vinden.

Spice Bandits is een ontzettend uitgebreide tower defense game met veel afwisseling, opties en game modi in een zeer mooi jasje gestoken.

Het is hier anders dan de meeste Tower Defense games, zo worden de aardlingen namelijk slimmer naarmate je verder komt waardoor het zaak is je strategie steeds aan te passen. Kennelijk willen mensen niet neergeschoten worden ("they don't like dying"), dus blijven ze niet in 1 lijn lopen maar proberen ze buiten bereik van de torens eromheen te lopen, kortweg: geen "fixed path" zoals de meeste TD games. Dit maakt het extra uitdagend om de torens op de juiste posities neer te zetten. Mocht het spelen te langzaam gaan dan kan de snelheid opgevoerd worden, ook kun je met een simpele tap op de wachtlijst met golven aangeven dat je de volgende golf van vijanden wilt laten komen.

Er zijn in Spice Bandits meerdere valuta beschikbaar. Zo verdien je tijdens het spelen geld door vijanden neer te schieten en spice door de missie succesvol af te ronden of een level omhoog te gaan. Geld kan worden gebruikt om torens en de eerste upgrade tijdens het spelen aan te schaffen en spice voor vervolgende upgrades. Daarnaast verdien je ook nog eens upgrade punten waarmee je alles in het geheel kan upgraden tussen de missies door.

Spice Bandits is ontzettend uitgebreid en komt met voldoende afwisseling omdat geen missie hetzelfde is als een voorgaande. Ook grafisch is het een pareltje die voor een top down view spel op een iPhone of iPad er zeer goed uitziet. Daarnaast blijven de missies behoorlijk uitdagend, zelfs voor de doorgewinterde Tower Defense spelers. Een aanrader dus!

1.02