Sprinkle Islands Review

Wednesday 11 Sep, 2013 om 10:10 door Marcel Bank
Sprinkle Islands

Sprinkle Islands gebruikt de oude brandblusformule van Sprinkle: Water splashing fire fighting fun! (€ 2,49) en gaat een stapje verder. Doel is als vanouds brandjes blussen op Titan, de maan van Saturnus, maar ditmaal is het een vuilnisschip van onze planeet dat de ellende in de vorm van brandend afval hun kant op stuurt.

Zoals vanouds is het aan de speler brandjes te blussen met de kraan die omhoog en omlaag te sturen is door simpelweg op het scherm de respectievelijke kant op te vegen. Ditmaal zijn de levels alleen iets groter en is water besparen van nog groter belang, de kraan rijdt namelijk naar meerdere getroffen gebieden waar brand woekert en des te meer water je hebt, des te beter je score.

Sprinkle Islands is als vanouds weer plezier door het blussen van brandjes via het oplossen van puzzels met het gebruik van de bestuurbare waterkraan.

Momenteel bevat Sprinkle Islands een totaal van 60 levels in 5 verschillende omgevingen met elk 12 levels. Des te verder je komt worden de puzzels uitdagender, en omgevingen eindigen met een grotere blus uitdaging in de vorm van een eindbaas die draait om het beschermen van de dichtstbijzijnde huizen terwijl je de bron/meerdere bronnen uitschakelt.

Zo rijdt je door alle levels heen met als beloning het, onderhand al bekende, systeem waar het resterende water wordt omgezet in 1 tot 5 druppels wat vergelijkbaar is met een 1 tot 3 sterrenscore. Alle 5 de te verdienen druppels behalen is de echte uitdaging van het spel, het voltooien en oplossen van puzzels minder. Dit samen met andere elementen, zoals het blussen van vuurvliegjes, geven je een uiteindelijke score.

Voor Sprinkle fans goed nieuws, Sprinkle Islands is namelijk net iets beter dan zijn voorganger. Het heeft wel tegen zich dat de vorige titel iets meer opviel omdat het met water spelen nog allemaal nieuw was. Desalniettemin mag het de pret niet drukken, is het zeker zijn aanschaf waard en zul je de app hoogstwaarschijnlijk zien groeien met steeds meer nieuwe levels.

• Sprinkle Islands iPad app afbeelding 1
  • Sprinkle Islands iPad app afbeelding 2
  • Sprinkle Islands iPad app afbeelding 3