Bosch eBike Connect
Robert Bosch GmbH
LET OP: Downloads verlopen via de App Store, bekijk daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
Met de eBike Connect-app kun je jouw eigen eBike-ervaring vormgeven – individueel, interactief en verbonden. Verbind je Nyon of Kiox via Bluetooth met je smartphone en plan flexibel je routes, gebruik de navigatie via je display, houd je activiteiten bij of bescherm je eBike tegen diefstal met de premiumfunctie eBike Lock. De eBike Connect-app biedt je allerlei handige functies voor je eBike met het Bosch eBike-systeem 2.
Let op: deze eBike Connect-app kan alleen worden gebruikt voor eBikes met een Bosch-aandrijving en de eBike-computer Nyon of Kiox met het Bosch eBike-systeem 2.
Routeplanning en navigatie
Gebruik de flexibele routeplanning en navigatie van eBike Connect. Je kunt gemakkelijk je ritten plannen en routes aanpassen, importeren of delen. Door de koppeling met komoot en Outdooractive kun je nog veel meer spannende routes ontdekken. Bovendien stelt de eBike Connect-app routes voor die passen bij jouw voorkeuren en waar je zin in hebt (mooi, snel of eMountainbike). Wanneer je jouw geplande route in de app start, wordt deze doorgestuurd naar je display of je boordcomputer.
Activiteiten en fitness
Van afgelegde afstand tot duur van de rit en calorieverbruik: bekijk en evalueer alle details van je eBike-ritten. Verbind de eBike Connect-app met Apple Gezondheid, komoot of Strava en je activiteiten worden automatisch gesynchroniseerd. Als Apple Watch-gebruiker kun je nog gerichter trainen door je hartslag bij te houden terwijl je fietst.
Help Center
In ons Bosch eBike Help Center vind je antwoorden op je vragen over je eBike. Je vindt er uitleg, video's en gebruiksaanwijzingen. Wij adviseren je om je Nyon of Kiox bij te werken naar de nieuwste softwareversie, zodat je altijd de beschikking hebt over de nieuwste functies en verbeteringen. Hoe je de software op je apparaat kunt bijwerken, lees je in het Help Center op bosch-ebike.com/help-center
Instellingen
In de instellingen kun je bijvoorbeeld de displayweergaven aanpassen of eBike Connect verbinden met komoot, Strava of Apple Gezondheid.
Premiumfuncties voor meer veiligheid en aanpassingen
- Met eBike Lock kun je jouw eBike ontspannen stallen: de premiumfunctie biedt extra bescherming tegen diefstal. Zodra je de boordcomputer verwijdert, biedt de motor van je eBike geen ondersteuning meer en wordt hij dus onaantrekkelijk voor dieven.
- Met de premiumfunctie "Individuele rijmodi" kunt je jouw Bosch eBike-aandrijving aanpassen en bijvoorbeeld de motorondersteuning individueel instellen
- Op basis van topografie-gegevens en je geselecteerde ondersteuningsniveau berekent de eBike Connect-app je resterende actieradius.
Aankondiging:
Met onmiddellijke ingang is het voor gebruikers van eBike Connect niet langer mogelijk om premium functies (Premium functie Lock, Aanduiding topografiebereik, Individuele rijmodi opslaan) als aankoop in de app aan te schaffen. Als je de premium functies al hebt gekocht dan verandert er niets. Je kunt ze gewoon gebruiken en de algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Informatie over de bruikbaarheid: de premiumfunctie eBike Lock is in combinatie met de displays Kiox of Nyon compatibel met de volgende Bosch-aandrijvingen: Active Line en Active Line Plus vanaf het modeljaar 2018, Performance Line, Performance Line Speed en Performance Line CX alsmede Cargo Line vanaf het modeljaar 2020.
--
Bosch eBike Connect van Robert Bosch GmbH is een iPhone app met iOS versie 15.0 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor Bosch eBike Connectis het laatst vergeleken op 24 Apr om 17:58.
Informatie
- Releasedatum:14 Jan 2015
- Bijgewerkt:15 Apr 2025
- Versie:5.7.6
- Compatibiliteit:Vereist iOS 15.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:114 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:4.4 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 5.7.6
Bij de update naar versie 5.7.5 van de eBike Connect app zijn er verbindingsproblemen opgetreden tussen de eBike Connect app en de Kiox. Hierdoor viel de GPS-verbinding weg en stopte de navigatie op de Kiox.
Met de update van de eBike Connect app naar versie 5.7.6 hebben we dit probleem verholpen.
130 geschreven reviewsRecensies
Bluetooth valt weg of geen verbinding
MeerBen sinds 2 weken in bezit van een Koga Pace B10 met Kiox boordcomputer. Over de Koga niets dan lof; een uitmuntend uitgeruste en afgewerkte fiets met uitstekende rij-eigenschappen maar over de Kiox ben ik veel minder tevreden, tot aan het frustrerende aan toe. De Kiox via de ebike connect app verbinden dmv Bluetooth met de telefoon (iPhone 11 Pro Max met iOS 14.7.1.) is geen probleem, maar zodra de Kiox uit- en aangezet wordt is geen verbinding met de telefoon meer mogelijk. De enige mogelijkheid is opnieuw het koppelproces te doorlopen of de ebike connect app handmatig te starten en deze open te laten staan om een rit te registreren, want zodra deze gesloten word, wordt ook de Bluetooth verbinding weer beëindigd. Al met al een erg omslachtig proces en zeker niet aanbevelenswaardig. Jammer, Bosch kan blijkbaar ook slechte producten op de markt brengen. Een leer voor de toekomst. Update: ik heb de tips opgevolgd, evenals alle netwerkinstellingen hersteld via instellingen - algemeen - stel opnieuw in en alles opnieuw geïnstalleerd, maar de Bluetooth verbinding blijft instabiel. Ritten worden te laat gestart of halverwege tijdens het rijden afgebroken doordat de verbinding wegvalt. Heb met andere Bluetooth accessoires o.a. Apple Watch series 6 geen problemen. 16-4-2025: de update 5.7.6 installeert nu ook niet.
3door R0b**16/04/2025Blijft jammer, maar gelukkig na 1 1/2 week opgelost!
MeerReview achtergelaten, maar dan volgt er een zeer algemene reactie. Geen oplossingen terwijl de slechte reviews binnenstromen
5door Vij*******16/04/2025GPS signaal werkt niet meer na laatste update.
MeerNa de laatste update van april 2025 werkt het GPS signaal op de Kiox niet meer. Er blijft een oranje kruis staan bij het GPS signaal. S.v.p. oplossen door Bosch met nieuwe update!
2door Vol*******12/04/2025
Meer van Robert Bosch GmbH
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- Dominik Effenberger zei over Trolls vs Vikings: "Trolls vs Vikings installieren auf Android"
- Ronald zei over 112Meldingen.nu: "He he eindelijk gevonden even deze app proberen en kwam er..."
- Jan zei over Rotterdam Bezoekers Parkeren: "Voor de 5e keer 5 minuten gewacht op het openen van de..."
- Sham zei over Rotterdam Bezoekers Parkeren: "Al die belastinggeld die wij betalen en de gemeente Rotterdam..."
- Ronald zei over 112Meldingen.nu: "Heel erg jammer, geen reactie op mijn bericht."
- Meep Bouw zei over MapOut: "Voor mij de perfecte app om routes te maken, wandelen, ATB,..."
- Meep Bouw zei over MapOut: "A great app for making routes, on and off-road. The fastest..."
- Ronald zei over 112Meldingen.nu: "Deze app voor het eerst gebruikt afgelopen vrijdag..."
- Harry zei over Bosch eBike Connect: "Het is onmogelijk om nog een route te rijden, sinds de laatste..."
Reacties
Het is onmogelijk om nog een route te rijden, sinds de laatste update (5.7.5) blijft het blauwe bolletje stil staan op de KIOX stilstaan en daarna valt de verbinding met de KIOX weg . En wordt gevraagd opnieuw de verbinding op te zetten. Hoe gaat Bosch dit wanneer oplossen? Al jarenlang plezier van de KIOX route bewegwijzering maar nu is het noppes, daar heb ik het niet voor gekocht.
Sinds kort gebruikt ik de Bosch Smartphonegrip. Om rondritten te maken, gebruik ik de fietsknooppunten-app. In de fietshandel werd me geadviseerd om "Komoot" te installeren om synchronisatie met de flow-app te vergemakkelijken. Echter, als ik de GPX-bestanden van 'Fietsknooppunt' importeer in Komoot, staan de nummers van de knooppunten er niet meer in. Maar nu importeer ik rechtstreeks de GPX-bestanden in de flow-app en dan staan alle nummers van de knooppunten netjes op de route. nu moet ik tijdens het rijden niet meer switchen tussen de knooppunten-app en de flow-app. Bluetooth verbinding en opladen smartphone tijdens het rijden werkt perfect.
Dit probleem is al lang bekend en toch nog steeds geen oplossing voor de slechte Bluetooth verbinding. De Kiox zit ook op een ebike van 4800 euro. Voor zo'n prijs had ik toch meer van Bosch verwacht.
Leuke app! Vanaf 20-3-2020 heb ik mijn E-bike met Kiox in gebruik genomen.
Vanaf het begin tot en met 9-5-2020 werd mijn app keurig bijgewerkt na iedere rit vanaf de Kiox. Echter vanaf 9-5-2020 connect de Kiox wel aan de app, maar bij het bijwerken krijg ik een foutmelding. Bovenaan het overzicht Activiteiten blijft de status: 'Recent gesynchroniseerd'. De status van de Kiox in mijn iPhone is Verbonden. Wat moet ik doen om dit te fixen?
Zul je altijd zien, tijdens het typen van deze recensie wordt er ineens wel rit informatie naar de app gestuurd, echter niet volledig. Als ik nu een rit open, krijg ik de melding Kan gegevens niet ophalen. Nogmaals, wat kan ik doen om dit te fixen.
Vanzelfspreken heb ik de Kiox en mijn iPhone voorzien van de nieuwste software-updates.
Ook heb ik de lock-functie gekocht en geïnstalleerd.
Geweldig systeem van Bosch. Echt de fietscomputer bij uitstek.
Minpunten = systeem is niet van de snelste
+ systeem is éénmalig vastgelopen. Dit was op te lossen door op alle knoppen te duwen bij het opstarten. (=reset van het besturingssysteem) Maar je moet het wel weten natuurlijk ….
Dit systeem is véél beter dan mijn vorige (fiets) gps Garmin montana 600. Die was echt moeilijk om te bedienen.
Pluspunten zijn 1- makkelijk in bediening 2- scherm zeer goed afleesbaar - 3- de voyeur komt naar boven als bosch mij laat zien hoe laat mijn zoon thuiskomt met mijn fiets ('s nachts :)) 4- interface staat in connectie met de cloud die tevens in connectie staat met je pc. 5- het systeem heeft momenteel geen concurrent en is meer dan zijn geld waard.
Ik heb een probleem met de Android versie van de eBike connectie app.
Als ik de App start krijg ik gedurende enkele seconden de melding "Wachten op locatie", waarna de App wordt afgesloten. Als ik de app verwijder en opnieuw installeer gaat het tijdje goed, maar uiteindelijk treedt het probleem weer op.
De app op mijn iPad heeft het probleem niet