LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
Altijd en overal je energiezaken regelen met de Eneco App
Energie, dat wil je snel en goed geregeld hebben. En dat kun jij toch het beste? Goed nieuws, met de gratis Eneco App kan dat. Want in de app pas je eenvoudig je eigen gegevens aan of geef je je meterstanden door. En je vindt er een overzicht van al je betalingen.
En dat niet alleen, heb je een slimme meter, dan laten we je ook precies zien hoeveel je verbruikt en wat dat kost. Want energie is één van de grootste vaste lasten en daar kan je flink op besparen. Met de tussenstand kom je erachter hoe je ervoor staat. Met slimme én traditionele meter. Loop je in de pas, of verbruik je iets te veel. En die check, kan je iedere maand weer doen.
We blijven de app ontwikkelen en verbeteren, dus kom maar door met die goede ideeën. Je feedback is zeer welkom, laat het ons weten via de app!
--
Eneco van Eneco is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 15.4 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor Enecois het laatst vergeleken op 22 Feb om 07:21.
Informatie
- Releasedatum:20 Mar 2014
- Bijgewerkt:10 Feb 2025
- Versie:8.62.1
- Compatibiliteit:Vereist iOS 15.4 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:199 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:4 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 8.62.1
Wij stoppen onze energie in updates die de Eneco app stabieler en gebruiksvriendelijker maken.
Wil je niets missen? Zorg er dan voor dat je automatisch updates ontvangt.
584 geschreven reviewsRecensies
iPad gebruik
MeerOp de iPad is het dashboard niet goed in beeld staat voor op 1/3 van het scherm helemaal links niet goed te lezen de rest komt wel prima in beeld maar krijg hem verder niet goed erg jammer is verder goed verzorgt en duidelijk
3door Sup*******08/02/2025Vergelijk met vorige week, maand of jaar
MeerHet vergelijken van een periode (week, maand of jaar) met dezelfde periode vorig jaar zou veel beter zijn als je dan echt dezelfde periode vergelijkt. Bijvoorbeeld, kijk je op 14 juli het maandverbruik, toon dan ook wat je verbruik was t/m 14 juli vorig jaar. Nu wordt getoond wat het verbruik was in de hele maand juli. Handig, maar is toch een beetje appels met peren vergelijken.
3door The****03/02/2025Nog steeds kloppen de werkelijke kosten niet
MeerJe zou denken dat als we een slimme meter hebben ze toch ook in staat zouden horen te zijn de werkelijke kosten te tonen in de app, zo had ik onlangs mijn maandbedrag verhoogd en nu ineens zou het weer verhoogd moeten worden, wel vreemd want als ik alle verbruikskosten optel dan heb ik nu nog steeds meer betaald dan dat ik verbruikt heb, ikzelf heb het idee dat de app een ruime marge hanteert in het voorseel van de leverancier
2door Mar*****20/01/2025
Meer van Eneco
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- AmandaZexTwenta zei over Stickyboard 2: "Kun je raden waar ik nu naar verlang? -..."
- michiel zei over De Boetepot: "Oplichters! In begin lijkt app het leuk te doen. Later zal..."
- Jef Veraghtert zei over Begin te rennen. AxiomRun 5K: "Ik ben gestart met het gebruik van de app, en positief gevoel..."
- Corinne zei over Rotterdam Bezoekers Parkeren: "vreselijk slecht /niet te doen. Snap niet niet dat de..."
- RM GAv zei over Pensioenchecker: "Overbodig,verkeerde getalen,verouderde links naar..."
- Hans zei over PostNL: "Ik heb een oudere iPhone met ios15 en de postnl app..."
- Gretel Rens zei over SayMoney - Uw financiën: "Als je de app aankoopt is dat een eenmalige aankoop? "
- Marcel zei over Tap Away 3D: "@Rein als het via Apple is gegaan en het werkt allemaal echt..."
- Rein zei over Tap Away 3D: "Betaald om van reclame af te komen maar ik voel me nu..."
Reacties
Ook hier sinds november 2023 werkt de numerieke invoer niet goed. Er komen bedragen te staan waarbij je van je stoel valt. Als ik zo lees is dit een bug die in deze maand dus bij meerdere mensen voorkomt. Je zou dan verwachten dat ze dit met spoed oplossen. Ook een bericht in de app of mail over deze bug zo wel zo geruststellend werken. Melding per mail en telefonisch gedaan. Berichtje terug dat er een melding van is gemaakt en er naar wordt gekeken.
Zoals zo veel mensen hier vind ik het ook een WAARDELOZE app. Nu met het energieplafond kunnen ze niet eens een extra kolom laten zien wat de verbruikskosten zijn als je binnen het plafond valt. Zorg dan minstens dat je kunt schakelen naar eenheden en niet alleen maar euro’s die toch niet kloppen. De knop voor eenheden kWh en m3 is er wel maar heeft nog nooit gewerkt. Met andere woorden prutsers die nog net de prijs verhogen als het plafond start om zo een hogere vergoeding van het rijk te krijgen. Hoop dat ze een hoge boete krijgen als dit onderzocht wordt door de ‘waakhond’. De overheid had met die ca. 25.000.000.000 beter de energiemaatschappijen op kunnen kopen/onteigenen, of in z’n geheel aan Groningen kunnen geven en gaskraan openen. Maar ja, daar zitten nou eenmaal ook koekenbakkers.
Waarom doet deze Eneco app het niet op de iPad en wel op onze iPhone? Al tig keer verwijderd en via Apple store er opnieuw opgezet. Zie alleen war ronddraaien:-(
Zo'n belangrijke app in deze tijd van energie crisis en weer doet iet het niet. Ik ga de problemen hier niet herhalen. Ik richt mij op het ontwikkelteam wat deze App maakt. 1 woord: PRUTSERS. Testen jullie wel wat jullie maken? Is er wel samenwerking met de ontwikkelaars die de backend systemen ontwikkelen zodat aanpassingen goed werken? Ik kan al sinds afgelopen januari niet inzien wat mijn electra verbruik is. Elke maand stuur ik gegevens op maar die verdwijnen in een zwart gat. 4 x via de chat al contact gehad maar niemand die het probleem oplost. Jullie veel medewerkers en tijd kwijt aan mij en ik geen oplossing. Ik zou best eens de bezem door die ontwikkelaars willen halen en hun manager. Weg met die prutsers. Heel erg moeilijk kan het niet zijn om een goed werkende app te maken.
Eneco app ineens alle bedragen verhoogd in de maanden ervoor alles is verdubbeld minimaal.
Dus ze rekenen actuele prijzen voor de historische maanden. Maar berekent zo wel mijn nieuwe termijn bedragen uit. Al tig keer uitgelegd maar is nog steeds niks gebeurd voorlopig kan je wel betalen. Hele vreemde zaken daar.
Gebruiken al 5 maanden minder dan de stippellijn van Eneco (gebaseerd op ons huidige maandbedrag) vorige maand opeens €600 bijbetalen en sinds vandaag maar liefst €1600
App verrekent nu het nieuwe verhoogde tarief bij de vorige maanden ook door terwijl toen nog het oude tarief geldig was zo krijg je dus een totaal verkeerd beeld kan de app niet gewoon de oude tarief van de vorige maanden weergeven voor een goed beeld zeer slecht van ENECO misschien toch maar eens overstappen.
Voor mij werkt de app slecht. Het door Eneco 'ingeschatte' verbruik is totaal onrealistisch en ver (40-50%) onder mijn historisch verbruik van de laatste jaren voor een specifieke maand. Heb het aangekaart bij Eneco, maar daar krijg je alleen maar vage uitleg. Al met al heb je er dus niets aan als je wilt inschatten of je op de goede weg bent met je energieverbruik
Contract afgelopen op 22-01-2022. Het hogere variabele tarief wordt met terugwerkende kracht getoond voor alle voorgaande jaren. De app kan maar 1 tarief aan, hopeloos geval. Contact opgenomen met Eneco maar bij klantenservice is geen of minimaal kennis van de app. Hoe is het mogelijk dat zo'n grote speler op de energiemarkt de app niet goed voor elkaar krijgt. Ook de vergelijkingen met vergelijkbare huishoudens kloppen niet, zo zou ik met de kosten voor verwarmen ineens 500% meer verbruiken dan vergelijkbare huishoudens.
Sinds eind dec. 2021 werkt de app nauwelijks of niet of geeft grote fouten in het verbruik, diverse keren contact gehad maar per saldo tot op heden zonder resultaat. Vind dit een zeer slechte zaak niemand bij eneco snap er iets van!