LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
In de Essent app van Essent regel je al je energiezaken zelf. Check je verbruik en pas je termijnbedrag aan als dat nodig is. Zo houd je grip op je kosten. En heb je vragen? Stel ze direct aan onze chatbot Robin.
Even de functionaliteiten op een rijtje:
*Inzicht in je verbruik
Je ziet in 1 oogopslag je verbruik per uur, per dag, per maand en per jaar. Per maand en per jaar zie je ook de kosten van je verbruik.
* TermijnCheck
Met de TermijnCheck zie je of je verbruik en termijnbedrag nog op elkaar aansluiten. Is dat niet het geval? Dan pas je het direct aan. Zo voorkom je dat je moet bijbetalen op je jaarrekening.
* Makkelijk zelf regelen
Je past je persoonlijke gegevens eenvoudig aan, zoals wachtwoord, e-mailadres en telefoonnummer. En je bekijkt je maandelijkse facturen en jaarrekeningen in de app.
--
Essent van Essent N.V. is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 15.1 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor Essentis het laatst vergeleken op 11 Mar om 07:40.
Informatie
- Releasedatum:20 May 2019
- Bijgewerkt:10 Mar 2025
- Versie:15772
- Compatibiliteit:Vereist iOS 15.1 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:113 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:4.2 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 15772
Er staat weer een nieuwe versie van de app voor je klaar.
- Vanaf nu kun je je voorkeuren voor telefonisch contact instellen
- Heb je een Dynamisch contract? Vanaf nu kun je het uurtarief in één oogopslag zien op het dashboard
Valt je iets op of heb je tips? Laat het ons weten door een review achter te laten. Je krijgt altijd een reactie.
420 geschreven reviewsRecensies
Inloggen werkt niet
MeerNa laatste update kan ik niet bij mijn gegevens in de app. Klik je op inloggen, blijft het draaien alsof het zoekt. Daarna stopt het en ben je niks verder. Navraag bij Robin de chatbot helpt niet, die biedt aan wachtwoord wijzigen. Maar als je probeert in te loggen kom je niet zo ver dat je überhaupt gegevens kunt invullen
4door Daa*******09/03/2025Prima
MeerAltijd goede service en verder geen gezeur. Energie kost nou eenmaal geld en we doen zo zuinig mogelijk.
5door Lub*****07/03/2025Redelijke app, schaalinstellingen in gebruiksoverzicht kan veel beter/dynamischer.
MeerSchalen bij verbruik per uur kan veel beter, nu moet je teveel scrollen. Horizontaal is de (bar) grafiek veel te breed waardoor je (op iPad) maar 7 uur per dag kan zien. De verticale schaal in ingesteld op wat je ooit als maximaal verbruik had. Dat is niet de schaal die meest relevant is voor elke dag. De verbruiksbar wordt meestal platgeslagen tot een dun streepje.
3door Mar******03/03/2025
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- AmandaZexTwent2 zei over Stickyboard 2: ""Ik ben benieuwd wat jou inspireert. Chat met mij op..."
- Petra zei over PaperCal: "Hallo, Ik heb de app al heel lang. Ik heb de agenda van..."
- Ellen zei over Stappenteller - Steps App: "Wat me opvalt is dat de app dansen niet mee neemt. Vind ik n..."
- DanielImift zei over Stickyboard 2: "Excellent news for all us"
- DanielImift zei over Stickyboard 2: "Greatest news for all us"
- DanielImift zei over Stickyboard 2: "Good news for all us"
- AmandaZexTwent1 zei over Stickyboard 2: "Eens kijken hoe ver we dit vanavond kunnen brengen. -..."
- DenniserePiday zei over Stickyboard 2: "Tini Pterosaurs, the flying cousins of the dinosaurs, reached..."
- KaithaCoipt zei over Stickyboard 2: "Svgd Last Friday, Supernatural mid-season finale..."
Reacties

Raymond MeerVersie 7.3.027/03/23 16:38 
Peter MeerVersie 7.1.118/02/23 22:27 
Ad van etten MeerVersie 7.1.013/02/23 16:06 
Alex MeerVersie 7.0.025/01/23 17:56 
Johan Trum MeerVersie 7.0.022/01/23 09:40 
rk MeerVersie 7.0.020/01/23 16:15 
Anneke MeerVersie 6.3.109/01/23 14:20 
Flut app MeerVersie 6.0.612/11/22 12:22 
John Ista MeerVersie 5.5.006/11/22 21:37 
Gerry MeerVersie 5.5.018/09/22 12:22 
MarcV MeerVersie 5.5.017/09/22 12:21 
Hannes MeerVersie 5.5.016/09/22 12:15 
Everhardus MeerVersie 5.4.011/09/22 22:15 
Pietje Puck MeerVersie 5.4.009/09/22 17:51
Meer reactiesGoedendag,
Waarom kan ik geen meldingen aanzetten?
Krijg de melding dat ik dit moet toestaan bij de instellingen (iPhone), maar daar staat de app niet bij.
Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?
App versie 7..3.0
iOS 16.3.1
Waarom staat in deze app ook de euro teken bij en als je die download staat het er niet bij kan je niet zien hoeveel je moet betalen of wat je terug krijgt
Wil oude app terug deze erg onduidelijk hier heb ik niks aan
Sinds de update geen duidelijk overzicht meer van het verbruik. Graag de ouse grafieken weer terug i.p.v. op elke dag te moeten klikken omje verbruikin te zien
De nieuwe app is een verslechtering t.o.v. de vorige app.
Als ik de app van bv Vattenval zie is dat 10 x overzichtelijker.
Ik hoop dat jullie hier snel iets aan veranderen want voor zo'n groot bedrijf is deze app ver beneden peil en zeer ongebruiksvriendelijk.
Vrgr Johan
Waardeloze verbruiksmanager+ app.
Heel veel storingen, en kan al ruim 2 weken geen verbruikscijfers meer inzien.
Aan de recensies te lezen, ben ik niet de enige.
Na heel veel moeite iemand van de klantenservice te spreken gekregen.
Helpt ook niet, die kan je ook niet verder helpen. Alleen de klacht noteren.
Dus bellen heeft geen zin. Scheelt je een hoop wachttijd!
Overweeg naar een andere leverancier over te stappen.
Bij ons ook naar 3 fase aanleg in juli 2022,geen verbruik van gas in app zichtbaar,vele malen doorgegeven,erg lastig nu om verbruik goed bij te houden.verbruikersapp.werkt ook al niet meer.
Wat een waardeloze flut app. Zit al weken te wachten zodat ik kan zien wat het dagelijkse verbruik is.
Slechte werking
Vaak elke keer inloggen met gebrnaam en wachtwoord.
Kan mn verbruik niet inzien van laatste 5 dagen.
In de wacht op de app
Enz enz
Nog steeds werkt de App niet.
Op de chat krijg ik ook geen duidelijk antwoord hierover.
Kan nu ook nergens vinden wat ik terug krijg
dat kon ik in de app wel zien.
Zou dit misschien bewust worden gedaan, mijn contract staat nl. nog een jaar vast
Misschien verder kijken voor andere energie leverancier
Wat een afgang voor zo'n grote energieleverancier. App al tijden uit de lucht, telefonisch nagenoeg niet bereikbaar, ѐcht relevante informatie is op de site niet te vinden. Wat ik daarmee bedoel? Ik wil heel gewoon weten hoe ze berekenen dat ik na elke maand trouw het advies mbt de maandtermijn te hebben gevolgd (van 280 naar bijna 600) ineens geconfronteerd wordt met een verhoging van 600 naar 900 euro. Je krijgt gewoon net niet die info die je nodig hebt om te kunnen bepalen wat wijsheid is. Alles om je maar zo lang mogelijk vast te houden als klant.
Het is natuurlijk op zich al te zot voor woorden dat deze instanties zѐlf niet een winstplafond inbouwen omdat ze ook een maatschappelijke functie hebben. Zum kotzen.
Wat een schaamteloze presentatie van Essent. De app werkt al weken niet. Er wordt ons continue gevraagd om energie te besparen maar wij kunnen zelf niet zien wat dat nu oplevert. Hoe moeten wij dan ons verbruik in de hand houden cq omlaag brengen. En dan ook nog totaal onbereikbaar zijn. Wat een brevet van onvermogen voor zo'n organisatie
Jullie werken al tijden w.b. de Verbruiksmanager ver onder de maat. Er wordt niet gecommuniceerd. Onbegrijpelijk ! Terwijl je mij toestemming vraagt elke dag frequent de meterstanden af te lezen. Wie is hier verantwoordelijk voor ?
Handige app, als ie het doet. Helaas doet ie het vaker niet dan wel. Vlak voor de grote storing die al dagen duurt nog even alle termijnbedragen omhoog gooien en daarna meer dan een week niet bereikbaar zijn. Zodat mensen die de verhoging van het termijnbedrag niet kunnen ophoesten in de financiële problemen komen. Dat los je niet op met een "oeps we zijn even niet thuis"-melding in de app en laat alleen maar de enorme afstand tot de maatschappij zien. Dat los je op door als bestuur gezamenlijk je ontslag in te dienen, de deur van je ivoren toren achter je te sluiten, je diep te gaan schamen en met een passende oplossing te komen. Ik heb medelijden met de medewerkers op de helpdesk die dit vuile werk moeten zien goed te praten.