Alone in the Gloom Review

Thursday 23 Feb, 2012 om 15:28 door Marcel Bank

Het wordt onderhand behoorlijk moeilijk een originele app te verzinnen. Niet dat het noodzakelijk is, zeer populaire apps als de Angry Birds serie's zijn ook verre van origineel, maar naar mijn mening komt Alone in the Gloom aardig ver. Deze nieuwe app van AB Dev is een memorie puzzel combinatie waar er niet veel van te vinden zijn.

Spelende als een schattig eenogig monster is het zaak om de weg naar buiten te vinden. Dit speelt zich af in donkere omgevingen op 3 verschillende locatie's waar slechts een enkel lampje of lucifer nog wat licht biedt. Elke locatie, de grot, verlaten fabriek en het bos, is onderverdeeld in 15 levels, oftewel een totaal van 45 levels. Een volgende locatie is pas te spelen als de vorige uitgespeeld is. Zodra je een level begint is er, meestal maar niet altijd, een korte bliksemflits die de gehele omgeving heel even verlicht waardoor je het af te leggen pad ziet. Hier is het memorie gedeelte van toepassing want veel meer dan het ene oog van het monster, de uitgang en misschien een lichtje zie je in de meeste levels niet.

Alone in the Gloom is een wat originelere aanpak om een vermakelijk memorie spelletje op de iPhone te krijgen.

In Alone in the Gloom is het dus zaak tijdens de lichtflits razendsnel te bedenken welke route je neemt. Het lopen is stap voor stap gedaan door te tappen op pijltjes. Daarnaast is het mogelijk nogmaals een bliksemflits op te roepen of een lucifer op te steken. Deze 2 opties zijn gelimiteerd en wisselen per level, het niet gebruiken levert bonuspunten op. Het monster kan alleen doodgaan door in aanraking met de wand te komen, het gevolg hiervan is dat je het level opnieuw moet doen. Deze levels loop je trouwens zo doorheen, maar de moeilijkheidsgraad neemt wel toe.

De score in Alone in the Gloom stelt vrij weinig voor. Zolang je simpelweg het pad volgt en de sterren eerst ophaalt heb je vrijwel altijd de 3 sterren score, dan zijn lucifers of bliksem gebruik nog bijzaak. Eigenlijk is Alone in the Gloom dan ook simpelweg een rustige memorie game waar je je lekker ontspannen mee kan vermaken. Tot nu toe heb ik ook niets IAP gerelateerd gezien, eenmalig 0,79 € en spelen maar!

1.0