Angry King Kong Review

Thursday 17 Nov, 2011 om 09:49 door Marcel Bank

In verhouding tot films en andere games met King Kong in de hoofdrol ziet deze er eigenlijk nog niet zo "angry" uit. In Angry King Kong draait het erom, spelende als de reuze aap, het hart van je liefde te veroveren maar om dat gedaan te krijgen moeten er enkele legers over de wereld verslaan worden met... snot? Ja, snot.

Het spel is redelijk simpel te besturen, alles wordt gedaan met vinger tap of veegwerk, maar vereist wel enige gewenning. Trek de snottebel omhoog en laat het los schieten om de soldaten te vloeren. Verder zijn er powerups die te upgraden zijn na elk level, zoals bijvoorbeeld een snottebel als schild, snot kanon, boer laten of om het kort samen te vatten zo'n beetje alles wat je publiekelijk niet in dank wordt afgenomen. Ook vliegen er op een iets minder handige plaats boven King Kong enkele powerups langs die ook met snot gepakt kunnen worden.

De reuze aap gaat voor de verandering het gevecht om het hart van z'n liefde te veroveren aan met snot, boeren en scheten.

Angry King Kong heeft 21 levels en elk level komt in 3 golven van vijandelijke legers. Naarmate je verder komt verander je van locatie en zullen de tegenstaders over andere materialen en wapens beschikken. Hier zijn de upgrades noodzakelijk, zonder upgrades wordt het namelijk behoorlijk snel onmogelijk om King Kong levende te houden, zelfs met blood potions die je hitpoints volledig herstellen. Veel dingen zijn zoals gewoonlijk te koop voor echt geld, die keuze ligt aan jou.

De beoordeling op iTunes is te verwaarlozen, je krijgt namelijk 10 000 muntjes als je 5 sterren stemt, wat hierom massaal gedaan wordt. Het is leuk als King Kong te spelen maar snot en boeren behoren niet echt tot de epische gevechten die ik in mijn hoofd heb. Desalniettemin een leuk spel, helaas op speelwijze weinig afwisseling, maar aan upgrades, omgevingen en legers genoeg variatie. Ook de moeilijkheidsgraad kan behoorlijk pittig zijn! Push notificaties van dit spel zou ik niet aanzetten, het is vergelijkbaar met spam en zijn voornamelijk nutteloos.

1.0.2