Blood & Glory 2: Legend Review

Tuesday 27 Nov, 2012 om 13:36 door Marcel Bank

Blood & Glory 2: Legend verschilt niet al te veel van het eerste deel. Uiteraard betere graphics, mooiere wapens, grotere tegenstanders, maar het principe blijft hetzelfde! Beginnende met een tutorial waar je de algemene basis technieken van het spelen onder de duim probeert te krijgen, zoals aanvallen blokken, wegduiken, leert wanneer terug te slaan, e.d. nemen de tegenstanders in sterkte toe. Uiteraard is de gehele tutorial een koud kunstje voor kenners van het eerste deel.

Het spel reageert soepel op alles wat je doet, tenzij je op een ouder model toestel speelt, zoals een iPhone 3GS, maar hier komt dan ook een melding dat het niet geoptimaliseerd is voor het huidige toestel en zal al snel vastlopen. Als je op een relatief nieuwer toestel speelt zullen fouten ook alleen je eigen schuld zijn, zo soepel. Met een beetje oefenen is het als nieuwkomer al zeer snel duidelijk wat er aan komt en wat je moet doen om je levensbalk vol te houden en hoe je zo hard mogelijk terug kunt slaan. Overigens ontvang je 3 sterren voor elk gevecht waar je succesvol alle aanvallen hebt afgeslagen.

Blood & Glory 2: Legend is een zeer lekker spelend vervolg op het eerste deel met grafische verbeteringen, een verhaallijn en ook andere gebreken zijn verholpen.

Met nu een leuk achtergrond verhaal in een stripboek geschreven style weet Blood & Glory 2: Legend al sneller een verslaving te ontwikkelen dan het voorgaande deel. Met uiteraard als freemium de keuze om geld uit te geven aan een indrukwekkend arsenaal of niet, iets waarmee je ook het tempo een beetje kan bepalen. Speel je rustiger, een paar gevechten per dag en de dagelijkse uitdagingen, dan is het volledig te spelen zonder ook maar enige extra uitgaves te doen. Smijt je graag met geld, dan is het al snel te makkelijk.

Blood & Glory 2: Legend heeft genoeg verbeteringen om fans niet teleur te stellen. Niet alleen de vijanden hebben meer afwisselende formaten gekregen, het aantal wapens en armor is aanzienlijk groot en alles ziet er zeer strak uit. Gratis te proberen, te voltooien en heeft dus ook geen excuus nodig!

2.0.3