Dark Nebula - Episode Two Review

Sunday 6 Nov, 2011 om 20:42 door Marcel Bank

Je kent die games wel waar het concept eigenlijk zo simpel is dat je je afvraagt waarom er niet een overdosis aan populaire games van is? Dark Nebula - Episode Two is zo'n simpel concept maar loopt, evenals zijn voorganger, aan kop met de manier waarop het tot in de details geperfectioneerd is.

Dark Nebula 2 is ondertussen al een jaar oud maar het moet toch even in de lijst komen te staan voor iedereen die het gemist heeft. Het begint met een mooi intro waar ontsnapt wordt uit wat lijkt het ruimtestation van "episode one". Terwijl het ruimteschip wegvliegt wordt er vanaf het ruimtestation nog een schot op gelost waardoor het schip neerstort op een nabije planeet. En daar sta je dan, bij een wrak wat kort daarvoor een ruimteschip was, in een nieuwe omgeving om obstakels te ontwijken.

Een zeer simpel concept op een top manier uitgewerkt. Misschien iets te kort, maar tot in de kleine details geperfectioneerd.

Dit spel is, voor iedereen die er niet bekend mee is, een bal rol spel. Je beweegt de bal dus door gebruikte apparaat te kantelen en zo nodig hindernissen (behoorlijk wat in deze game) te ontwijken of powerups te pakken. Ook de snelheid kan met kantelen worden bepaald.

Dark Nebula - Episode Two komt met bijna 2x zoveel levels als de voorganger, een totaal van 19, waar je helaas redelijk snel doorheen bent. De verleiding het een tweede keer te spelen is wel groot, helemaal als je van score verbeteren houdt. Het grote pluspunt van dit spel is dat het bewegen van de bal zeer natuurlijk aanvoelt en het grafische werk is tot in de details uitgewerkt, echt elk level heeft aandacht gekregen en zien er stuk voor stuk apart uit. Hierdoor krijg je ook het gevoel steeds iets nieuws te spelen in plaats van, zoals bij de meeste games, meer van hetzelfde.

Het is moeilijk om dit spel niet aan iedereen aan te raden, zelfs als je niets voelt voor het genre kan dit verassend vermakelijk uitpakken. Het enige echte minpunt blijft dat er zo weinig levels zijn, gelukkig wel lange levels, terwijl de prijs redelijk hoog is (1,59 € op tijd van schrijven). Wat wel apart en leuk is, is dat je hier zelfs bossfights krijgt, wat voor mij uniek is bij een bal roller.

1.1