Dino Pets Review

Thursday 15 Aug, 2013 om 09:10 door Marcel Bank

Dino Pets speelt zich af in een aparte wereld waar dinosaurussen niet alleen in hetzelfde era als mensen leven, maar deze ook niet als smakelijk hapje beschouwen. Het doel in Dino Pets is hetzelfde als veel park sims: maak het geheel groot en zorg voor een gezonde populatie met veel verschillende soorten.

Het grote verschil hier is dat kruisingen tussen de soorten echte "freaks of nature" produceren, bijvoorbeeld een dino met het hoofd van een triceratops en het lichaam van een raptor, maar ook 6 potige monsters. Veel van hetzelfde zul je overigens niet krijgen, je wordt namelijk gestuurd om bepaalde kruisingen gedaan te krijgen en vervolgens zullen de soorten ook niet meer paren en ook meerdere keren dezelfde dino's te plaatsen is niet mogelijk. De leefgebieden ontvangen sterwaarderingen naarmate deze verbeterd worden, een normale plaats is 1 ster, plaats je er vervolgens een nest in via een upgrade dan ontvangt deze 2 sterren met een maximum van 3.

Dino Pets oogt niet alleen schattig, deze park simulatie is grafisch perfect en komt met allerlei leuke tijdrovende extra's.

De gehele game draait op 2 valuta, de moeilijk te verkrijgen gems en normale munten die je kan ophalen bij de leefgebieden van de dino's en winkeltjes. Mocht je eenmaal binnenlopen dan wordt er nog een restrictie op je gelegd door middel van "keepers", de verzorgers. Deze verzorgers regelen alles in je park, bouwen, paren, en vaak meer dan één tegelijk. Om dit gedaan te krijgen zul je hun huizen, met al snel behoorlijk hoge prijzen, in je park plaatsen.

Naast de winkeltjes die geld opleveren zijn er ook gebouwen die mini-games toegankelijk maken. Zo zul je rondrennende dino's tegenkomen, plaats je vervolgens een Wildcare dan zijn op deze dieren te tappen en ontvang je er geld en XP voor als redder. Bij een Rex-taurant ontstaan voedselspellen waar het doel is om op het juiste voer te tappen binnen een bepaalde tijd. En zo zijn er meer gebouwen die je wat extra's geven op hun eigen aparte manier.

Spelende op een iPad 4 is Dino Pets gewoon grafisch in zijn geheel perfect. Alle leefgebieden en animatie's zien er stuk voor stuk scherp uit, of je nou volledig ingezoomd of uitgezoomd bent. Het is te vergelijken met veel van de momenteel beschikbare park-sims maar gaat dieper in veel aspecten, vereist geen in-app aankopen om ver te komen en is dan ook zeker een aanrader voor elke liefhebber.

1.0.3