Firefly Forest! Review

Monday 27 Feb, 2012 om 16:03 door Marcel Bank

Firefly Forest van Sergey Kalinin is een game waar je in een bos met vuurvliegjes en, aan het achtergrond geluid te horen, krekels bevindt. De complete game draait om het licht dat deze vuurvliegjes achterlaten en wordt door middel van tijd en en een verzamelbuis omgezet in enkele uitdagende spellen.

Momenteel komt Firefly Forest! met 3 game modi, waarvan er 1 vrijwel af te schrijven is vanwege de hoge moelijkheidsgraad. De leukste van de 3 is repeat the figure, waar vuurvliegjes een lichtje achterlaten in een willekeurige vorm die dan vlug nagetekend moet worden. Naast deze al behoorlijk uitdagende is er tap anywhere die vergelijkbaar is met tap the firefly op één belangrijk verschil na. Zodra er een cirkel om een vuurvliegje komt moet er getapt worden, bij tap anywhere maakt het niet uit waar, bij tap the firefly moet je op het betreffende vuurvliegje tappen. De moeilijkheidsgraad bij tap the firefly ligt zo hoog dat alleen de snelste tappers hier iets aan hebben. Tap je er net naast of vliegt er een ander vuurvliegje overheen krijgt de beschikbare tijd, die bij alle modi een rol speelt, een opdonder.

Firefly Forest! is behoorlijk uitdagend maar eenmaal uitgevogeld is er vanwege het beperkte aantal levels redelijk snel doorheen te komen. Vingervlugheid vereist!

De 3 modi zijn onderverdeeld in 9 verschillende levels, waarbij elk 3 sterren te verzamelen is. De opdracht voltooien geeft 1 ster, daarna heb je de mogelijkheid door te gaan en meer van hetzelfde te doen voor een hogere score tot de tijd op is of simpelweg wachten tot de tijd op is. Bij beide opties hoef je waarschijnlijk niet lang te wachten.

De achtergronden in Firefly Forest! zien er zeer goed uit, de vuurvliegjes zelf zijn te klein om echt commentaar op te hebben maar de lichteffecten die ze maken zijn zeer mooi. Daarnaast ziet de tijdmeter en verzamelbuis er ook uit alsof er behoorlijk wat aandacht aan is besteed. Het grafisch schoon gepaard met rustige muziek op de achtergrond straalt een erg klassiek sfeertje uit. De gameplay in deze app is niet iets origineels maar het is wel op het randje van uitdagend uitgewerkt, veel draait om vingervlugheid maar zodra je er een beetje inzit is het behoorlijk kort met slechts 27 levels.

1.1