door Marcel Bank

Gold Diggers Review

Sunday 18 Aug, 2013 om 11:37 door Marcel Bank

Spelende als een goudzoeker met een aardig budget in Gold Diggers, race je door de grond in een "super normale" boormachine op zoek naar goud. De boormachine is simpel om te besturen, in tegenstelling tot andere runners dien je je iPhone, iPad of iPod in portret stand te houden, vervolgens veeg of tap je onderin naar links of rechts om de boormachine de geveegde of getapte kant op te laten gaan. Alhoewel er niets mis mee is, maakt het naar mijn gevoel het spel moeilijker en dus was ik ook direct in staat mijn scores met gemak te verbeteren door vervolgens in landschap modus te spelen.

Zoals vele runners is deze boormachine evenals een lading upgrades en verbeteringen te vervangen voor nieuwe en/of betere versies. Verschil met andere runners is dat het mogelijk is enkele keren de fout in te gaan zonder direct dood te zijn, je hebt namelijk karretjes achter je boormachine hangen die het eerst begeven, een extra leven is uiteraard ook te koop. Nadeel van de shop is dat prijzen van hulpmiddelen extreem hoog zijn, terwijl er al redelijk snel eye-candy, bijvoorbeeld een nieuwe boormachine, aangeschaft kan worden. Meestal is dat andersom, hulpmiddelen beschikbaar terwijl eye-candy een in-app aankoop of sparen wordt.

Gamistry weet met Gold Diggers een heleboel elementen uit succesvolle runners in één applicatie te zetten en ver komen is dan ook een uitdaging.

Onderweg onder de grond zijn er allerlei uitdagingen te overwinnen. Zo komen er af en toe reusachtige wormen omhoog gekropen die je dient te ontwijken, en om het iets erger te maken wilt hun moeder ook nog wel eens achter je aankomen. Om deze voor te blijven dien je boosts die tevoorschijn komen op te pakken, mis je er teveel dan eindig je, of eerst de overgebleven karretjes, als lekkere snack. Ook zijn er versmallingen met en zonder lava, stokken met vuurballen, rails hop locaties en andere uitdagingen te vinden.

Gelukkig zijn onderweg ook enkele op te pakken bonussen te vinden, iets wat de boormachine in staat stelt te schieten en hiervoor zijn dan ook voldoende missies te vinden, bijvoorbeeld de opdracht 10 vuurpilaren kapot te schieten. De missies, hier ook 3 tegelijk zichtbaar, variëren met allerlei uit te voeren opdrachten, werken niet retroactief maar in tegenstelling tot vele runners wisselen deze niet pas als alle 3 voltooid zijn, maar direct na de run per stuk.

Als een uitdagende runner is Gold Diggers geslaagd, de game ziet er daarnaast zeer strak uit en heeft allerlei verborgen humor. Gamistry weet ook een heleboel elementen uit succesvolle games te mengen; achtervolgen, schieten, hoppen en heel veel ontwijken. De omgekeerde wereld in de shop is wel een nadeel en ik heb dan ook liever duurdere speeltjes en goedkopere hulpmiddelen om zo de score te bevorderen.

Beoordeling: 3.5 / 5
  • Versie:
    1.0
  • Huidig:
  • Categorie:
Reageren is niet meer mogelijk.