iBomber Attack Review

Tuesday 6 Nov, 2012 om 14:01 door Marcel Bank
iBomber Attack

De reeks iBomber games van Chillingo zijn voornamelijk bekend als Tower Defense games, dit is met iBomber Attack nu eens het tegenovergestelde en plaatst het spel je in de positie van de aanvallende kant. Spelende als een kleine tank is het zaak om verschillende doelwitten te bereiken en deze op te blazen door middel van dual-stick controls.

De controls kunnen even wennen zijn, zo geef je via de linker joystick aan waar de tank heen gaat en met de rechter welk kant je op vuurt. Vuren gaat door zolang je een vinger op de rechter joystick houdt en het is ook aan te raden deze vast te houden, je munitie raakt toch nooit op. Eenmaal onder de knie is het effectief en voelt het ook logisch aan.

Alhoewel misschien iets te kort, deze nieuwe kijk op iBomber is dermate goed uitgewerkt dat veel fans tevreden kunnen zijn.

iBomber Attack is onderverdeeld in 24 missies, met primaire en secundaire doelstellingen. Zoals te verwachten is het alleen noodzakelijk om de primaire doelstellingen te voltooien, waar de secundaire slechts je score wat omhoog brengt. Ook leuk is dat hoe meer er verwoest wordt, des te hoger je score, dus het loont te moeite om te kijken waar je doorheen kan beuken of wat er kapot te schieten is. Nog eens extra leuk hiervan is dat er behoorlijk wat obstakels zijn! Maar ook kunnen deze obstakels items zoals healthpacks en goed verbergen. De missie's worden uiteraard progressief moeilijker en ook de tegenstanders iets sterker.

Alhoewel het natuurlijk een compleet andere gameplay ervaring is, doet iBomber Attack niet onder voor de rest van de iBomber reeks, ook zien de graphics er wederom haarscherp uit. Het enige kleine minpunt is dat er slechts 24 missies zijn, dit is relatief kort en het wordt uiteindelijk dan ook een kwestie van herhaling om bijvoorbeeld een secundaire doelstelling te halen, meer items te pakken of gewoon je score ietwat te verbeteren. Als fan van de iBomber reeks wil je ook deze zeker niet missen.

• iBomber Attack iPad app afbeelding 1
  • iBomber Attack iPad app afbeelding 2
  • iBomber Attack iPad app afbeelding 3