Lil Flippers Review

Thursday 1 Mar, 2012 om 11:38 door Marcel Bank
Lil Flippers

Lil Flippers van Social Gaming Network is een arcade spel waarin het doel is, spelende als dolfijn, parels te verzamelen en opdrachten uit te voeren door te zwemmen, springen en duiken. Na enkele apps van hetzelfde genre gezien te hebben, Sea Stars bijvoorbeeld, komt Lil Flippers met een groot verschil waar ik al langer naar uit keek: de mogelijkheid dieper te duiken!

Lil Flippers is onderverdeeld in 6 omgevingen. Hier is het mogelijk gewoon lekker rond te zwemmen en parels te verzamelen maar elke omgeving heeft ook zijn eigen unieke opdrachten. Opdrachten leveren sterren op waarmee je de volgende omgeving toegankelijk kan maken. Het mooie is dat je de sterren houdt, de tweede omgeving kost bijvoorbeeld 5 sterren om te openen, die behaal je met opdrachten uit de eerste omgeving, de derde kost 10, maar je behoudt de 5 waarmee de tweede omgeving is geopend. Zo hoef je in elke omgeving maar 5 opdrachten te voltooien. Deze opdrachten variëren behoorlijk en kunnen echt van alles zijn, simpelweg X meter zwemmen, X aantal parels verzamelen, X aantal haaien ontwijken, X meter over golven glijden, om maar enkele voorbeelden op te noemen.

Lil Flippers is een zeer leuke platform game die met gemak de competitie aan kan gaan met andere populaire games van hetzelfde genre. Mooi en lekker ontspannend!

Naast deze sterren zijn er dus de parels die simpelweg te verzamelen zijn tijdens het zwemmen in Lil Flippers. Het meest interessante wat hiermee te verkrijgen is zijn de outfits, de upgrades zijn namelijk ook via sleutels te verkrijgen. De dolfijn kan zich verkleden en er zo niet alleen leuker uitzien, maar enkele outfits hebben ook een functie. Bijvoorbeeld verkleden als orka laat haaien even nadenken of ze de aanval wel aan willen gaan, de rockabilly fire outfit maakt de dolfijn "so hot" dat je score wordt verdubbeld. Spaar parels dus op voor outfits. De upgrades zijn leuk maar sleutels verzamelen stelt je in staat een mossel te openen als je af of door de finish komt. Met een beetje geluk haal je hier alle upgrades en bonussen die je nodig hebt. Deze kunnen van alles zijn, snelheidsboost, score verdubbelaar, onzichtbaarheid, enzovoorts.

Het zwemmen in Lil Flippers is niet alleen zwemmen! Het gehele spel is met 1 vinger te spelen, op het scherm tappen is duiken, los laten is omhoog. Maar door de omgevingen heen zijn ook verschillende vijanden te vinden, waardoor het zaak wordt tijdig weg te duiken of de lucht in te springen. Vanaf de eerste omgeving maak je al kennis met de haai, bij de tweede omgeving komen daar ook nog eens stekelbaarzen bij kijken, de derde omgeving is er zeewier waar je dolfijn in vertraagt en zo groeien de uitdagingen. Daarnaast komt de steeds terugkerende haai eerst alleen van voren maar later zwemmen komen ze ook van achter op je af.

Het spel is erg uitgebreid en nog lang niet alles is besproken in deze review. Maar Lil Flippers is een erg leuke game die ik zeker aan iedereen op zoek naar een leuke platform game kan aanraden. Het is grafisch zeer strak en heeft een vrolijk melodietje. De geluidseffecten, plonsjes en wegvluchtende vissen klinken zeer goed, het enige wat lichtelijk irriteert is het zware waarschuwingsgeluid zodra er gevaar dreigt, maar dat kan aan mijn verkoudheid liggen! De moeilijkheidsgraad om verder te komen ligt overigens niet al te hoog, niet alle opdrachten zijn noodzakelijk om het benodigde aantal sterren te behalen maar de moeilijkere opdrachten geven het wel weer een uitdaging die je vrijwillig kunt nemen.

• Lil Flippers iPad app afbeelding 1
  • Lil Flippers iPad app afbeelding 2
  • Lil Flippers iPad app afbeelding 3