Magic Orbz Review

Friday 30 Nov, 2012 om 09:08 door Marcel Bank

Magic Orbz van HeroCraft, van oorsprong een PlayStation 3 spel, is een 3 dimensionale brick breaker. Of het wat is hangt van de gebruiker af, maar op zeer mooie graphics na is het niet veel anders dan de standaard brick breaker games. Als het genre bevalt kan deze titel niet al te snel de fout in gaan.

Net zoals de meeste games van hetzelfde genre bestuur je ook in Magic Orbz de balk (hier een kanon/katapult-achtig iets) om de bal terug te slaan door erop te vegen. Nadeel hiervan is dat je vinger nog wel eens in de weg kan zitten. Hier hebben ze bij HeroCraft over nagedacht en is er een lekkere dikke balk onderin waar je je vinger kan plaatsen en de mogelijkheid gebruik te maken van toetsen aan de zijkant om zo controle te hebben zonder je zicht te belemmeren.

Magic Orbz is een goed doordachte brick breaker in een 3D jasje met mooie omgevingen, leuke extra's maar hopelijk snel meer content met meer afwisseling.

Zoals verwacht zit ook Magic Orbz vol power-ups. Zo wordt de balk breder, zijn er extra ballen te krijgen, geweren of kanonnen worden er boven op geplaatst en meer van dat soort standaard power-ups. Natuurlijk hebben we ook enkele extra's, zoals bliksemschichten of tornado's maar de meeste power-ups hebben niets nieuws te bieden, vooral niet als je al eens met vergelijkbare spellen zoals Anodia bezig bent geweest. Wat wel handig is is de power-up die je de mogelijkheid geeft het level te voltooien. Deze power-up komt ergens langs als nog niet alles vernietigd is maar de mogelijke 5 munten (= 3 sterren) wel al langs zijn gekomen.

Dit spel komt met momenteel 42 levels, onderveerdeeld in slechts 2 omgevingen waar redelijk snel doorheen te komen is. Dit wekt de indruk dat het nog ver van voltooiing is en doet het prijskaartje geen recht. Gelukkig komt de eerste update met meer levels er binnenkort al aan en dan begint het echte werk pas. Maar in tegenstelling tot andere brick breakers heb ik hier al sneller dat het steeds meer van hetzelfde is, ook al is er een levendige 3D omgeving op de achtergrond.

1.0.0