door Marcel Bank

PlunderNauts Review

Thursday 19 Jun, 2014 om 15:48 door Marcel Bank

In PlunderNauts ontvang je als speler door een gelukkig avondje gokken naast een berg goud ook een heuse robot-papegaai. Deze papegaai komt met de volledige kennis van alles wat je als sterpiraat moeten weten, kaarten, schipbouw, upgrades en meer, genoeg kennis dus om al plunderend op reis te gaan, op zoek naar de schat van kapitein IJzerbaard (Ironbeard).

Onderweg van planeet naar planeet ga je gevechten aan met andere piraten om de controle over die betreffende planeten te krijgen. Dit wordt allemaal gedaan door het trekken van lijntjes, simpelweg bochten maken om te sturen en rechte lijnen om vooruit te gaan volstaat dus om je reusachtige sterrenschip door een 3D universum te besturen. Om een vijand aan te vallen zul je de kant van je schip waar een kanon op geïnstalleerd is naar de vijand moeten sturen, vervolgens volstaat een tap op het vijandelijke schip om te vuren. Eenmaal het gevecht gewonnen is naast de planeet ook goud afhankelijk van je score en enige extra gevonden buit van jou.

PlunderNauts is een zeer leuke titel, mooi uitgewerkt, enorm uitgebreid, maar dan wordt het allemaal verprutst door een energiebalk die het net aan 10 minuten gameplay per keer oplevert.

De controle van een planeet is slechts gelimiteerd geldig, mocht je geen top score krijgen (brons, zilver of goud) dan kan deze na even wachten dus weer opnieuw gespeeld worden. Het veroveren van een planeet kost helaas ook energie, het maakt niet uit er een piraat is of niet. De energiebalk is onderverdeeld in 5 charges waarvan elke charge 15 minuten duurt om weer op te laden. Heb je 5 maal gevochten zul je dus langer dan een uur moeten wachten, of voor 15 anti-matter per charge de balk vol te gooien (75 anti-matter voor een volle balk).

PlunderNauts maakt naast deze premium valuta, het anti-matter, ook gebruik van goud. Anti-matter wordt naast energie ook voor meer exotische uitrusting en bemanning gebruikt. Goud wordt daarentegen voor de basis zoals nieuwe kanonnen, mini-jagers en schip modificaties gebruikt. Met goud is het ook mogelijk materialen te kopen en deze samen met andere gevonden materialen te gebruiken om beter kanonnen, beplating, boosts en andere leuke technologische speeltjes te maken in de smederij. Er komen echt gigantisch veel verschillende wapens en modificaties langs als je even een tijdje speelt, simpelweg door geluk te hebben met de buit, direct uit de shop of door gewoon de juiste dingen te smeden. Het wordt dan ook pas echt leuk zodra je in het bezit bent van een groter schip waar meer speeltjes op te plaatsen zijn.

PlunderNauts is enorm uitgebreid maar de speeltijd is momenteel te kort om de applicatie echt te kunnen waarderen. Om door de 5 energie charges heen te werken ben je minder dan 10 minuten kwijt in totaal, al helemaal als je je schip goed bijhoudt en deze van sterke upgrades voorziet. Het is een beetje treurig dat er in die tijd gewoon geen charge is bijgekomen en alhoewel je deze in het begin nog wel kunt kopen zul je al snel je anti-matter nodig hebben voor ander personeel en andere leuke extra's, hierdoor wordt het al snel een pay-to-win, of je zult de app weer snel weg moeten leggen. Leuk voor even, maar ik zie het mijzelf niet voor langere tijd bij gaan houden. In ieder geval is het voor iedereen gratis te proberen, de tutorial is sowieso leuk om eens doorheen te werken en de gehele app zit verder ook erg goed in elkaar.

Beoordeling: 3.5 / 5
  • Versie:
    1.3.0
  • Huidig:
  • Categorie:
Reageren is niet meer mogelijk.