Poker Tools Review

Tuesday 25 Sep, 2012 om 10:34 door Marcel Bank

Van topschakers is bekend dat ze vaak analisten bij zich hebben, waar ze een gespeeld spel uitvoerig mee doornemen. Professionele pokeraars hebben dat niet zo, ze trekken meestal in hun eentje de wereld rond en maken gebruik van Twitter om door te geven hoe ze in de wedstrijd zitten. Als ze niet onderweg zijn zitten ze thuis achter de computer te pokeren of te studeren. Kansen berekenen, dat is de kunst van het pokeren en na het snelle rekenwerk volgt het inzetten, de strategie bepalen en aanpassen aan het verloop van het spel, het wikken en wegen, het bluffen.

Voor de liefhebbers, die moeite hebben met het berekenen van hun kansen is er met Poker Tools een mooie app op de markt gekomen, die je helpt je kansen te berekenen, zodat je met meer kennis en meer vertrouwen aan het spel kunt deelnemen.

Poker Tools maakt het mogelijk om je als beginnende pokeraar de weg wijs te maken in de Texas Hold'em variant, en achteraf als behoorlijk aardig hulpmiddel kan dienen.

Wat het zegt dat het doet, doet het goed. Als ondersteuning op de poker variant Texas Hold'em, kun je direct invoeren welke kaarten je hebt, welke er op tafel liggen en de hoeveelheid spelers, vervolgens wordt de winstkans berekend. Daarnaast bevat Poker Tools ook een timer die op gezette tijden aangeeft dat de inzetten verhoogd kunnen worden.

Ook is het mogelijk willekeurige kaarten van een bepaald aantal spelers naar keuze in te voeren. Zo kun je zien wie er de grootste kans had om te winnen, en natuurlijk waarom. Dit kun je ook als mini-game spelen om zo te oefenen en het te vergelijken met de resultaten van Poker Tools. Mocht je er niet helemaal uit komen wat welke kaarten inhouden dan is er ook de optie om een overzicht waarin alle combinaties staan te bekijken, dit is volledig geanimeerd en zeer netjes uitgewerkt.

Poker Tools is een goed begin, maar het blijft een strategisch spel en als je daar verder mee wilt komen dan moet je zorgen dat je strategische vaardigheden verbeteren. Ben je eenmaal goed onderweg, dan kan het alsnog een zeer handig hulpmiddel zijn. In ieder geval komt het met alle belangrijke functies, weet het van alle mogelijke win situaties af en ziet de gebruikers interface er zeer gelikt uit.

1.0.1