door Marcel Bank

puzzlePunch! Review

Thursday 29 Nov, 2012 om 11:16 door Marcel Bank

Deze nieuwe titel van Zattikka, Puzzle Punch of puzzlePunch!, is een poging om een vecht spel te combineren met puzzelen. Alles leuk en aardig, maar het is uiteindelijk niets anders dan een op geluk gebaseerd puzzelspel waarbij je wordt opgejaagd om je personage niet gesloopt te zien worden.

Het scherm is in tweeën gedeeld, waar de actie bovenin plaatsneemt en het puzzelen onderin. Door een lijn te trekken door 2 of meer van dezelfde blokken wordt de actie uitgevoerd. Deze acties zijn vrij rechttoe rechtaan, je hebt naast voor- en achteruit lopen de keuze uit schoppen, slaan en schieten. Ook hebben enkele blokken een symbool van een man in vuur, dit is een ultieme aanval die opgebouwd moet worden, dus gewoon altijd gebruiken. Eenmaal opgeladen krijg je een speciale aanval afhankelijk van het personage dat je speelt. De eerste, Spinache, krijgt een of andere super-sayajin Dragonball Z effect trap. De tweede, Larry, gooit een bom, enzovoorts.

puzzlePunch! is een redelijk vermakelijk spel dat niet al te veel van je grijze massa afhangt maar meer van geluk met vlugge reacties op wat beschikbaar is.

Via het menu is er de mogelijkheid om online of offline te spelen. Online gaat via Game Center waar je dus ook vrienden met het spel nodig hebt. Offline is tegen de AI die beschikbaar is in 4 verschillende moeilijkheidsgraden, waar ze op de Expert na allemaal behoorlijk makkelijk zijn. De enige reden wat de Expert eventueel uitdagend maakt is dat die er op los mept en de speler dat dus ook moet doen, iets wat compleet afhankelijk is van de blokken die je krijgt, om maar niet te spreken over de med-packs die altijd tijdig bij hem droppen! Oftewel, snel naar de multiplayer.

Puzzle Punch is niet altijd even tactisch, af en toe zijn er momenten waarop je maar blokken krijgt die je niet wilt hebben en daardoor lijkt het af en toe teveel van geluk af te hangen. Hierdoor heb je nooit echt een gevoel dat je wint of verliest, je kan bijvoorbeeld 5 keer de blokken hebben om vooruit te lopen en 30 vuistslagen klaar hebben, of bijvoorbeeld vol te zitten met blokken met pistolen en er direct een slachtpartij van te maken. Voorbeeldje en het resultaat. Dan heb ik liever een rustig puzzelspel waar je de grijze massa iets meer gebruikt! Desalniettemin is het voor af en toe best vermakelijk en zal je ook in het begin even leren iets sneller te reageren dan je normaal gewend bent bij een puzzelspel.

Beoordeling: 3 / 5
  • Versie:
    1.0.1
  • Huidig:
  • Categorie:
Reageren is niet meer mogelijk.