Scrap Tank Review

Thursday 27 Dec, 2012 om 15:43 door Marcel Bank

In Scrap Tank speel je een kleine tank tegen grote robots in een nog grotere wereld. Het is zoals de meeste runner type games vrijwel eindeloos alleen dan nu zeer afhankelijk van de mogelijkheid erop los te schieten. De controls evenals het doel zijn simpel, richt je kanon op alles wat een bedreiging vormt en schiet erop los.

Terwijl de tank rijdt veranderen de robots gelijktijdig met de wisseling van het level van tactiek. Het eerste level zit bijvoorbeeld vol helikopters waar vijanden op je gedropt worden met een parachute, in het tweede level zit het vol straaljagers die maar al te graag bommen op je droppen, enzovoorts. De levels gaan snel en je tactiek zal dan ook steeds aangepast moeten worden.

Scrap Tank is een zeer leuke tank shooter in de vorm van een eindeloze runner, maar de prijzen om upgrades aan te schaffen zijn onnodig hoog.

Voor elke neergehaalde vijand wordt het overgebleven schroot (scrap) opgezogen door je tank. Dit schroot kan vervolgens weer worden gebruikt in de winkel om betere wapens en andere upgrades te kopen. Het nadeel van betere wapens is dat deze ook weer munitie vereisen en als je hier eenmaal mee begint zul je ook eindeloos langzaam andere upgrades kunnen verzamelen gezien je schroot opraakt aan munitie. Oftewel, begin met passieve upgrades zoals meer "hitpoints" en "strong basic gun"!

Als je het spel eenmaal doorhebt is het ook weer zo dat je behoorlijk ver kan komen zonder upgrades en dit is maar goed ook, gezien upgrades belachelijk veel kosten. Dat vind ik op zich een belachelijk systeem, want de herhaling die vereist is past niet echt bij een betaalde app, alhoewel het nu even gratis te krijgen is is het onbekend hoe lang dit duurt.

Desalniettemin mocht je van runners houden die vrijwel geen beloning opleveren en je graag afwisselende vijanden op je af ziet komen, dan is er helemaal niets mis met Scrap Tank, op misschien de prijzen na. Mocht de app weer geld kosten om aan te schaffen dan zou ik nog even verder kijken naar andere gratis runners. Betaalde apps met hoge in-game store prijzen zijn moeilijk te vinden, gratis apps met hoge in-game store prijzen niet.

1.0