Super Snack Time Review

Tuesday 4 Dec, 2012 om 08:13 door Marcel Bank

Super Snack Time, een nieuwe titel van Little Guy Games, doet sterk denken aan een combinatie van Catapult King met Space Invaders. Via een katapult schiet je een Hoggian af die vervolgens tegen allerlei rondvliegende Gobblens en de zijkant van het scherm kaatst. Het doel: niets doorlaten.

Het is leuker uitgewerkt dan het klinkt. De Gobblens vliegen van links naar rechts of rechts naar links, onderin het scherm zit de katapult. Afhankelijk van hoe je schiet kaatst en stuitert de Hoggian er op allerlei manieren tegen op. Door meerdere keren te stuiteren bouw je een combo op, eenmaal 5x gestuiterd op een Gobblen dan volgt er een explosieve reactie die meteen het scherm volledig leeg maakt. Dit is dan ook meteen de strategie, zoveel mogelijk combo's maken om zoveel mogelijk Gobblens tegelijkertijd om het leven te brengen.

Super Snack Time heeft een verslavende gameplay, ziet er goed uit en komt met genoeg levels om je enkele uren bezig te houden.

Naast standaard Gobblens zitten er ook lastigere tussen die niet in 1x om te brengen zijn, snellere of onverwoestbare die andere beschermen. Maar er zitten ook explosieve Gobblens tussen die je een handje helpen en de directe omgeving meteen iets minder druk bevolkt maken, of Gobblens die andere Gobblens in de omgeving tijdelijk bevriezen. Met enige timing kun je behoorlijk veel verschillende strategieën uitwerken om ze zo snel mogelijk om zeep te helpen.

Op de Gobblens die de speler tegen beter weten in een handje helpen na, zijn er ook allerlei power-ups te verzamelen, de één handiger dan de ander. Mijn favoriet is meteen het kanon geworden, hierdoor schiet je tijdelijk geen Hoggian meer af, maar bedien je een kanon die aan 1 stuk door blijft schieten. Alles wat er te scoren valt en zelfs de Gobblens zijn up te graden in de winkel, maar zonder upgrades is met timing al veel uit te spelen.

Elk level bevat sterren die los staan van de score, hoe meer je verzamelt hoe meer je uit te geven hebt in de winkel. Herhaling loont behoorlijk goed mits je wat wilt uitgeven. De score van het level zelf is afhankelijk van hoeveel Gobblens je hebt doorgelaten. Een doorgelaten Gobblen is -1 leven en -1 ster, -3 levens is 0 sterren maar sowieso game over, gezien je slechts 3 levens per level hebt. Iets minder leuk is de benodigde energie, elke game kost 1 punt, maar een game voltooien met 2 of meer sterren geeft er ook weer 1 terug. Zolang je goed bezig bent zit het dus niet in de weg, maar ga je ergens halverwege de fout in dan is direct de replay gebruiken geen goede optie want dan raak je door je energie heen.

Super Snack Time is een aanrader om te downloaden en helemaal nu het gratis is, maar anders is het die 89 cent ook waard. Elk level heeft slechts enkele golven van Gobblens die langskomen dus het is ook makkelijk om even te spelen als je ergens staat te wachten. Grafisch zit het top in elkaar, heeft een verslavende gameplay en met 60 levels is het ook niet direct uitgespeeld.

1.0.0