Trial by Survival Review

Wednesday 14 Aug, 2013 om 09:35 door Marcel Bank

Trial by Survival is één van die verstopte toppertjes waar je maar net tegenaan moet lopen. In deze spannende top-down dual-stick surival horror van Nah-Meen Studios, dat zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld, draait het maar om één ding: overleven.

Bij het opstarten van de applicatie krijg je de keuze uit twee modi; survival of arena, waar je als speler met survival de verhaallijn te spelen krijgt. Je personage is beschuldigd van een onbekende misdaad en dient daarom 14 dagen in ballingschap te leven in een verlaten omgeving met niet veel meer dan levende doden. Mocht je dit overleven, dan mag hij terugkeren naar dat wat er van de maatschappij overgebleven is. Tijdens je ballingschap draait het er, naast uiteraard overleven, om voorraden, wapens, e.d. te vinden terwijl je korte metten maakt met zombies die op je af lopen, rennen of kruipen.

Trial by Survival is een geslaagde post-apocalyptische survival game mede doordat het continue een sfeertje van spanning weet vast te houden.

Nachten worden langer in Trial by Survival en je zult dus op dat soort momenten, tussen de omgevingen door, op een timer getrakteerd worden. Deze is over te slaan door een kort advertentie filmpje te bekijken. Je kunt de dagen overleven door een pijl te volgen naar de exit van die dag/omgeving. Omgevingen, wat bijvoorbeeld een bos of stadsdeel is, zijn vervolgens op een kaart te vinden en zo kan je van omgeving naar omgeving gaan, mits niet te ver.

Wat het spannend maakt is het feit dat niet alles zichtbaar is. Het overzicht wordt verstopt door bomen, en kan zichtbaar worden gemaakt door je personage eronder te plaatsen. Zo zijn er altijd enkele stukken in beeld bedekt en kunnen er zomaar zombies op je af springen. Wat het ook nog eens spannender maakt is dat dood ook echt dood is in Trial by Survival, en je personage is ook gewoon klaar zodra de 14 dagen om zijn.

De arena modus, wat voornamelijk om scores draait terwijl je hordes zombies een paar koppen kleiner maakt, was naar mijn mening niet interessant. Tenzij je graag munten wilt grinden of nodig hebt voor de single player, wat er hier aan Scavenger munten verdient wordt kan je daar namelijk voor gebruiken.

Trial by Survival is een lekker spelende horror survival game. Vaak weet je als speler niet wat er gaat gebeuren totdat het op het nippertje van te laat komt, maar gelukkig draait het niet altijd om snel reageren of continue zombies meppen, er hangt continue een spannend sfeertje wat bij veel films en games tegenwoordig ontbreekt. Voor elke speler op zoek naar spanning is deze app zeker de moeite waard om eens te proberen.

1.0