Unstoppable Jake Review

Wednesday 14 Mar, 2012 om 12:29 door Marcel Bank

Het verhaal van Unstoppable Jake in het kort: In 1997 vergiftigd Hax0r, een old school hacker, de stad met een op gas gebaseerd laxeermiddel. Hierdoor was er in een radius van ongeveer 16km geen schone onderbroek meer te vinden. Kort daarna bouwt Hax0r een imperium met robots als bedienden, deze robots beroven de stad en beledigen vrijwel iedereen. Nu is het aan de speler om als Jake dit te stoppen!

Unstoppable Jake heeft 20 levels en mits je van een beetje retro arcade houdt loop je er zeer snel doorheen. Het leuke is dat elk level vol zit met verborgen ruimtes die uiteindelijk ook metellen op de score lijst, evenals alle robots verslaan en alle muntjes pakken. Om naar een volgend level te gaan is het noodzakelijk delen van de combinatie, die de volgende deur opent, bij elkaar te zoeken.

Unstoppable Jake is een behoorlijk vermakelijke arcade game met als enige minpunt het vereiste gokwerk in plaats van logische puzzels.

De weg vinden kan soms vervelend zijn, aangezien het af en toe noodzakelijk is de verborgen ruimtes te vinden en deze vrijwel niet te zien zijn. Hierdoor moet je af en toe een gok maken met een sprong en zo vrijwel 50/50 kans hebt om fout te zitten en zo een dodelijke sprong maken. De bediening is zeer eenvoudig, links zit een controller om links, rechts, omlaag of omhoog te gaan. Omlaag of omhoog is alleen nodig op ladders. Rechts een special action key en springen. Springen spreekt voor zich, maar de actie knop wisselt. Sta je bijvoorbeeld voor een doos dan veranderd het in een duw icoon, heb je een pistool dan is het een schiet icoon.

Levels komen met verschillende robots als vijanden, elke vereist een eigen manier om ervanaf te komen met de eindbaas als hoogtepunt. En gelukkig ligt er altijd wel een pistool om te gebruiken. Het is gewoon een simpel gehouden arcade waar alleen het puzzelen een minpunt is aangezien het niet echt onder puzzelen valt maar meer onder gokken. Desalniettemin is Unstoppable Jake zeer vermakelijk!

1.0.0