WordMemory Review

Wednesday 28 Nov, 2012 om 05:43 door Marcel Bank

WordMemory van Top Formats is weer een woordspel gecombineerd met het bekende memory spel. Alhoewel Ravensburger momenteel moeilijk doet over apps met de naam Memory, vanwege een patent in enkele landen, kan het zomaar zijn dat het binnenkort een andere naam heeft.

In tegenstelling tot de meeste wordspellen loop je bij WordMemory niet weg om over enkele uren te kijken of de tegenstander iets heeft gedaan. Je blijft kijken om te zien welke letters waar verstopt zitten. Ook zit er een timer van 2 minuten die je hebt om een zet te maken, ben je te laat of pak je letters waarmee je geen woord kan maken, dan gaat de beurt naar de tegenstander.

WordMemory is een goed uitgewerkte combinatie van memory en een woordspel wat resulteert in een grote uitdaging van begin af aan.

Beginnende met de mogelijkheid 3 kaarten om te leggen en woorden van te maken, worden dit er voor de speler die een woord heeft gevonden steeds meer, dus ook makkelijker om nogmaals een woord te vinden. Uiteindelijk eindig je met de mogelijkheid 6 kaarten om te leggen. Je ziet de letters niet van te voren dus het is voornamelijk in het begin waar er nog niets te onthouden valt trial-and-error. Het is tegen elkaar te spelen via 1 toestel, maar ook online via Game Center.

WordMemory is een zeer leuke app om even de tijd te doden, het kan je grijze massa goed bezig houden met alleen al het memory gedeelte, woorden leggen voelt voornamelijk in het begin aan alsof het bijzaak is. Maar zodra je langer speelt voel je al snel de rollen omdraaien, zo blijft de uitdaging door het gehele spel lekker hoog, om over de jokers nog maar te zwijgen. Het icoontje heeft HD in het klein er in staan, en WordMemory ziet er dan inderdaad ook het best uit op retina displays.

1.0