Zombie Wonderland 2: Outta Time! Review

Saturday 10 Mar, 2012 om 21:07 door Marcel Bank

Ja, nog een zombie game! Zombie Wonderland 2: Outta Time! is weer een titel uit een lange rij apps waar het erom draait de levende doden een kopje kleiner te maken. Volgens mij krijgen vogels onderhand behoorlijk wat competitie met het aantal beschikbare games in de App Store.

Wie bekend is met het eerste deel kent Chuck waarschijnlijk al, ikzelf helaas niet dus voor mij is het helemaal nieuw. In Zombie Wonderland 2 draait het er niet alleen om zombies een kopje kleiner te maken, maar ook bepaalde objecten te beschermen en het allemaal netjes houden.

Zombie Wonderland 2: Outta Time! geeft een leuke draai aan het altijd maar afslachten van zombies. De app biedt volop variatie maar voelt toch wel ietsjes eentonig.

Chuck wordt in een gebouw geplaatst waar hij 3 levels moet afronden alvorens naar de volgende door te mogen gaan. Elk van deze levels begint en eindigt met een dialoog tussen Chuck en een bewoner, hier zit een leuk verhaaltje in maar het kan vervelend kan zijn als je rechtstreeks door wilt gaan naar de actie. Bij elk gebouw is het zaak de ramen af te schermen door deze dicht te timmeren of een val of geweer erbij te plaatsen. Daarna is het een kwestie van op en neer rennen om zo verschillende types zombies eens echt dood te maken. Maak je de boel smerig dan moet er ook schoongemaakt worden.

Simpel? De controls wel, vrijwel de gehele app is te besturen met 1 vinger. Ramen dichttimmeren, vallen plaatsen en op zombies schieten wordt gedaan door erop te tappen. De moeilijkheidsgraad is anders, de verschillende type zombies zorgen voor behoorlijk wat variatie wat uiteindelijk correct gebruik van de vallen, geweren en speciale munitie zeer belangrijk maakt.

In Zombie Wonderland 2 is de beste manier om een level af te ronden er voor te zorgen dat er geen zombie in je gebouw komt. Er worden namelijk punten afgetrokken voor de restanten die de kapot geschoten zombies achterlaten. Maar net zoals vrijwel alle andere onderdelen is zelfs schoonmaken iets wat je kan upgraden. Misschien spreekt het schoonmaken van deze troep je niet aan, maar het is wel leuk om het te creëren. Vergeet de puntjes en blijf schieten!

Zombie Wonderland 2: Outta Time! geeft een leuke draai aan het steeds vaker voorkomende zombie geweld. Alhoewel het volop variatie zit voelt het na enige tijd toch eentonig, het is een persoonlijk mening maar ik betwijfel dat het ooit een topper zal worden. Wel leuk om een kijkje naar te nemen, vooral nu het tijdelijk gratis is.

1.1